Permata Bahagia


marhaban2u.com

Wednesday, June 16, 2010

Vitamin B17 - world without cancer

Vitamin B17- world without cancer

Assalammualaikum dan salam sejahtera.. cancer adalah antara penyebab yang berlaku banyakan kematian di dunia. World without cancer adalah impian dunia terut

amanya pengidap cancer. Mengapa di sebelah world witout cancer saya letak vitamin B17? Apa kaitannnya?..

Baru-baru ini saya menyaksikan rancangan Halal Bio yang memaparkan kebaikan vitamin B17. Di sini saya letakkan diri saya hanya sebagai penonton rancangan tersebut. Ia menceritakan tentang vitamin B17 atau dikenali sebagai Laetrile dan Amygladin yang dapat menghapuskan penyakit cancer yang merisaukan dunia ini. Walaupun begitu penggunaannya dilarangkan.. kenapa??

Laetrile dilarang bukan kerana bahan yang haram atau merbaha

yakan. Tetapi ia dilarang kerana apabila ubat ini dipasarkan secara meluas dan ramai yang menggunakannya. Ramailah yang akan sihat dan pesakit cancer akan cepat sembuh. Akibatnya hospital di dunia ini akan kekurangan pesakit dan akan berlaku kemerosotan institusi kesihatan di seluruh dunia. Pelikan bunyinya. Tapi itulah sebab larangan ubat tersebut. Doktor-doktor yang memberi ubat terbabit kepada pesakit akan dilucutkan jawatan.

Dunia telah sebulat suara menerima undang-undang larangan tersebut kecuali Mexico yang berdegil meneruskan penggunaan ubat Laetrile sebagai perubatan. Ramai pesakit cancer dunia yang pergi ke Mexico untuk merawat penyakit cancer dengan menggunakan Laetrile.

Satu kisah menarik yang Halal Bio kongsikan bersama tentang

seorang doctor luar negara yang menghidap cancer usus yang serius. Ibunya menyarankan dia untuk ke Mexico dan berubat menggunakan Laetrile. Dia sedia maklum dengan larangan penggunaan Laetrile tidak mahu menggunakannya. Demi untuk menjaga hati ibunya, dia mendapatkan Laetrile tetapi tidak menggamalkannya. Apabila penyakitnya semakin parah dan kakinya mulai kejang dia merasakan kesakitan yang amat sangat sehingga hanya mampu merangkak. Dia mengambil tindakan untuk membunuh diri. Dia telah mengambil Laetrile dan mencucuk ke lengannya dengan dos yang berlebihan. Ses

udah itu dia pensan. Beberapa jam lamanya dia tersedar dan merasakan mulai sihat dan kakinya tidak kejang lagi. Hasil kajian mendapati dia menggunakan Laetrile dalam pengubatannya dan dia dilucutkan jawatan. Dia kini menjadi doctor di Mexico dan menggunakan Laetrile didalam pengubatannya.

Laetrile ini doctor tidak dibenarkan bagi kepada pesakit sebagai ubat tetapi hanya boleh recommend kepada pesakit hanya sebagai herbal supplement sahaja. Diharap pembaca dapat menilainya sendiri. Vitamin B17 ini terdapat banyak pada buah-buahan. Untuk keterangan lebih lanjut tentang penghapus cancer ini bolahlah taip “vitamin B17” di computer anda..

Tiada penyakit dalam dunia ini melainkan telah disertakan ubat. Tiada penyakit yang tak boleh diubati kecuali mati.. renung-renungkan dan selamat beramal (^_^)

No comments: